Zestawienie najpopularniejszych w mijającym roku klipów i artystów przygotowała także platforma Vevo. Największą popularnością w obu kategoriach może pochwalić się Cleo.
BBC ogłosiło nominowanych artystów do nagrody BBC Music Sound of 2019. W corocznym plebiscycie wyłaniane są najbardziej obiecujące młode talenty muzyczne. W przeszłości takie nagrody otrzymali m.in. Adele i Sam Smith.
Stowarzyszenie Kreatywna Polska, zrzeszające polskie środowiska kreatywne i innowacyjne – twórców, artystów, naukowców, wydawców, producentów i przedsiębiorców – wystosowało list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego, w którym apeluje o poparcie dla Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym.
Tidal wprowadza nową, spersonalizowaną usługę – My Mix. Personalnie dopasowane playlisty powstaną na podstawie danych dotyczących najczęściej wybieranych przez użytkowników utworów oraz danych nadzorowanych przez Tidal.
Ruszyła szósta edycja konkursu na najlepsze okładki wydawnictw muzycznych Cover awArts 2018. Głosować można do 6 stycznia.
Młodziutka piosenkarka Roksana Węgiel wygrała Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci. To pierwsze zwycięstwo Polski w tym konkursie.
Taylor Swift podpisała nowy globalny kontrakt z Universal Music Group (UMG). Zgodnie z wieloletnią umową, UMG będzie wyłącznym światowym wydawcą muzycznym Swift, a UMG Republic Records będzie jej wytwórnią w Stanach Zjednoczonych.
Kampania YouTube przeciwko art. 13 pokazuje brak poszanowania dla demokratycznego procesu prawodawczego UE
Już 16 listopada startuje Audio Video Show – największa w Polsce i druga co do wielkości w Europie wystawa sprzętu audio i video. Podczas wydarzenia, tego samego dnia, odbędą się dwa premierowe odsłuchy płyt w ramach „Piątków z Nową Muzyką”: „Equinoxe Infinity” Jean-Michel Jarre’a oraz „Ulotne” Anny Marii Jopek i Branforda Marsalisa. Oficjalnym partnerem wydarzenia jest Związek Producentów Audio Video.
Zakończyło się głosowanie w wyborach do Rad Akademii Fonograficznej, które nadzorować będą merytorycznie prace w dwóch kolejnych edycjach Nagród Fryderyk. W każdej z trzech sekcji Akademii członkostwo w Radzie uzyskało dziesięć osób, które w drodze internetowego głosowania otrzymały najwięcej głosów swoich kolegów - członków Akademii.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego poinformowało o możliwości składania wniosków o dofinansowanie w Programie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Rozwój Sektorów Kreatywnych”. Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2018 r.
Mon pays c'est l'amour – album ostatni Johnny’ego Hallydaya, który ukazał się 10 miesięcy po śmierci artysty – bije rekordy sprzedaży. W ciągu pierwszego tygodnia rozszedł się w nakładzie 780 177 kopii.
Akademia Fonograficzna uruchomiła system rejestracji wydawnictw do nagrody Fryderyk 2019. Termin rejestracji zgłoszeń do konkursu upływa w poniedziałek 19 listopada 2018 roku. UWAGA! Zmiana okresu kwalifikacyjnego – w edycji 2019 do konkursu mogą zostać zgłoszone nagrania, wprowadzone do obrotu pomiędzy 1 stycznia 2018 a 30 listopada 2018. Nagrania, które pojawią się na rynku między 1 a 31 grudnia 2018 roku będą ubiegać się o nominacje w edycji 2020.
Związek Producentów Audio Video kolejny raz został partnerem Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit. Jubileuszowa, dziesiąta edycja festiwalu rozpocznie się już 25 października i będzie trwała przez cztery dni m.in., już tradycyjnie, w Klubie Wytwórnia.
Instytut Muzyki i Tańca uruchomił kolejną edycję programu „Jazzowy debiut fonograficzny”, skierowanego do polskich muzyków jazzowych i mających siedzibę w Polsce wydawców nagrań. Termin naboru wniosków upływa 30 listopada 2018.
Recording Industry Association of America opublikowało raport dotyczący pierwszego półrocza rynku muzycznego w Stanach Zjednoczonych. Znacząco rośnie udział serwisów streamingowych, spada natomiast sprzedaż fizyczna płyt.
W dzisiejszym głosowaniu (12 września) europosłowie poparli m.in. art. 11 oraz art. 13 Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym, które odbierają przywileje wielkim koncernom i dają prawo kulturze! To bardzo ważny dla środowisk twórczych głos Parlamentu Europejskiego.
Europejscy producenci, artyści wykonawcy, niezależni wydawcy fonograficzni oraz managerowie muzyczni zrzeszeni w czterech organizacjach: IFPI, IAO, IMPALA i EMMA, zaapelowali do Europarlamentarzystów o przyjęcie rozwiązań, które pomogą zlikwidować „value gap”, czyli problem nieuznawania właściwej wartości muzyki i innych treści kreatywnych w internecie.
12 września Parlament Europejski będzie głosował nad projektem Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Dlaczego ta dyrektywa jest tak ważna dla twórców, internautów, koncernów technologicznych i przyszłości kultury? I co warto o niej wiedzieć? Oto podsumowanie najważniejszych faktów.
Możliwość uregulowania kwestii praw autorskich w Internecie poruszyła i zjednoczyła środowiska twórcze zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Ponad 2 tysiące wykonawców, 20 tysięcy twórców i 57 europejskich instytucji, reprezentujących branże kreatywne zaapelowało do europosłów o poparcie zapisów Dyrektywy w sprawie praw autorskich, które wprowadzą uczciwe warunki korzystania z treści kreatywnych w największych serwisach online.
„Daj prawo kulturze” – pod takim hasłem wystartowała akcja polskich artystów i twórców, którzy apelują do europosłów o poparcie Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Na stronie dajprawokulturze.pl opublikowane zostały filmy z udziałem artystów, a także list z apelem do europosłów o ochronę polskiej kultury.
Związek Producentów Audio Video opracował zestawienia dotyczące najlepiej sprzedających się płyt fizycznych oraz najczęściej odtwarzanych utworów w stacjach radiowych w pierwszym półroczu 2018 roku. Na pierwszym miejscu Oficjalnej Listy Sprzedaży (OLiS) znalazła się płyta Soma 0,5 mg Taconafide, czyli połączonych sił Taco Hemingwaya i Quebonafide. W zestawieniu utworów radiowych Airplay królowała piosenka Gotowi na wszystko w wykonaniu wokalistki Lanberry oraz zespołu Feel.
Nowy album kanadyjskiego rapera Drake’a – wydany 29 czerwca Scorpion – bije rekordy streamingu. Apple Music podało, że w pierwszej dobie od pojawienia się na rynku album został odsłuchany ponad 170 milionów razy. Na Spotify liczba streamów sumuje się do rekordowych 132 384 203 w ciągu pierwszych 24 godzin.
W czwartkowym głosowaniu za odrzuceniem mandatu dla projektu Dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym opowiedziało się 318 europosłów, przeciwko było 278, a 31 wstrzymało się od głosu. Odrzucenie stanowiska komisji oznacza, że sprawa będzie ponownie dyskutowana na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego we wrześniu br.
Serwis, który do tej pory specjalizował się w udostępnianiu zdjęć, teraz zapowiada możliwość umieszczania filmów (IGTV). Mowa o godzinnych nagraniach wyświetlanych w pionowym formacie, które nie będą znikać po 24 godzinach, jak obecnie dzieje się to ze znacznie krótszymi instagramowymi relacjami.
W środę (20.06.2018 r.) Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego (JURI) przyjęła stanowisko w sprawie Dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Sektory kreatywne, w tym Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI), przygotowały apel wzywający członków Parlamentu Europejskiego do podtrzymania mandatu przyjętego przez komisję JURI w sprawie reformy prawa autorskiego. Jak dotąd apel zyskał poparcie 57 sygnatariuszy.
W dniach 28–30 czerwca w ramach festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia odbędzie się dedykowany branży muzycznej warsztat szkoleniowy „Music IN”, który jest swoistym inkubatorem dla artystów, managerów, promotorów oraz organizatorów wydarzeń muzycznych i animatorów życia muzycznego.
Warner Music Group ogłosił właśnie utworzenie nowej grupy – Elektra Music. Otwarcie wytwórni planowane jest na 1 października b.r., a ma za zadanie wprowadzić młodych, utalentowanych graczy na rynek muzyczny. Szefować mu będą Mike Easterlin oraz Gregg Nadel.
Dziś (20.06.2018) Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego (JURI) przyjęła stanowisko w sprawie dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Celem nowych regulacji jest dostosowanie przepisów do dzisiejszej rzeczywistości online, m.in. poprzez zobowiązanie właścicieli największych platform internetowych do zachowania większej dbałości o legalność treści publikowanych przez użytkowników (art. 13 projektu dyrektywy).
Midem – Marché International du Disque et de l'Edition Musicale – to międzynarodowe targi branży muzycznej organizowane corocznie w Cannes od 1967 roku. Przedstawiciel Midem zapowiedział właśnie ufundowanie nowych nagród muzycznych – Midem Music Awards, które po raz pierwszy wręczone zostaną w czerwcu 2019 roku.
Facebook ogłosił właśnie, że jego użytkownicy z wybranych krajów będą mogli legalnie pobierać i udostępniać na portalu pliki muzyczne. Ponadto wprowadza aplikację – Lip Sync Live – i już zapowiada kolejne zmiany dotyczące obecności muzyki w serwisie.
W ubiegłym miesiącu serwis Spotify ogłosił brak tolerancji dla treści, które szerzą lub popierają nienawiść i przemoc, a także dla twórców, którzy w swoim prywatnym życiu dopuszczają się czynów szczególnie nienawistnych lub agresywnych. Teraz serwis wycofuje się z drugiej części tej polityki.
Muzyka pop w ciągu ostatnich 30 lat stała się smutniejsza – tak wynika z analizy 500 tys. piosenek, przeprowadzonej przez badaczy z University of California w Irvine. Pod lupę wzięto utwory wydane w Wielkiej Brytanii w latach 1985–2015.
Podczas konferencji Digital Dragons w Krakowie przyznano nagrody dla najlepszych gier komputerowych. Wśród kategorii konkursowych pojawiła się także związana z muzyką – Best Polish Game Soundtrack of 2017, którą otrzymała Natalia Zamilska za ścieżkę dźwiękową do Ruiner autorstwa studia Reikon Games.
Billboard Music Awards to prestiżowe nagrody przyznawane przez tygodnik muzyczny „Billboard” najpopularniejszym w USA artystom. Triumfatorem tegorocznej edycji był Brytyjczyk Ed Sheeran.
W tym roku inauguracja „Lata z Radiem” – sygnowanego przez Polskie Radio – zaplanowana jest na 23 czerwca. Partnerem wydarzenia jest Miasto Gdynia, a kierownikiem muzycznym – Piotr Metz.
Tegoroczny Polsat SuperHit Festiwal, któremu partneruje Związek Producentów Audio Video, odbędzie się w dniach 25–27 maja w Operze Leśnej w Sopocie. Przez trzy dni festiwalu uczestnicy i widzowie Polsatu obejrzą plejadę czołowych gwiazd polskiej sceny muzycznej, a ZPAV przyzna nagrodę dla Radiowej Piosenki Roku, królującej na AirPlay Chart 2017.
Przychody ze sprzedaży muzyki wzrosły w Polsce o 6,0%, na świecie o 8,1% – Związek Producentów Audio Video oraz Międzynarodowa Federacja Przemysłu Muzycznego (IFPI) podsumowały rok na rynku muzycznym.
Na wrocławskim rynku 1 maja odbyło się oficjalne bicie Gitarowego Rekordu Guinessa: 7 411 gitar odegrało wspólnie kultowe Hey Joe Jimiego Hendrixa oraz hymn Polski z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości.
We Wrocławiu pod koniec kwietnia odbył się festiwal Jazz nad Odrą, a towarzyszył mu konkurs na Indywidualność Jazzową. Laur zwycięstwa przypadł kwintetowi Weezdob Collective w składzie: Kacper Smoliński (harmonijka), Kuba Marciniak (saksofon tenorowy), Piotr Scholz (gitara), Damian Kostka (kontrabas) i Adam Zagórski (perkusja).
Serwis Popruntheworld.pl przeanalizował dane dotyczące popularności polskiej muzyki w serwisie Spotify.
Klipy polskich artystów nominowano do Berlin Music Video Awards. Szansę na statuetkę mają: Mikromusic, PRO8L3M, Jetlagz, Vienio i Kosi JWP, Koios oraz Miuosh i Bajm.
We wtorek 24 kwietnia br. po raz 24. zostały wręczone nagrody Akademii Fonograficznej – FRYDERYKI. Statuetki odebrali artyści ubiegający się o nagrody w kategoriach Muzyka Rozrywkowa i Muzyka Jazzowa. Po dwa Fryderyki otrzymali Daria Zawiałow oraz Maciej Obara
Już we wtorek 24 kwietnia, podczas uroczystej gali w Teatrze Polskim, poznamy laureatów nagród Fryderyk 2018 w kategoriach muzyki rozrywkowej i jazzowej.
Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) wraz z 26 organizacjami reprezentująca interesy europejskich twórców branży kreatywnej, wystosowała list do przedstawicieli 28 państw członkowskich Unii Europejskiej w sprawie projektu dyrektywy dotyczącej praw autorski oraz problemu value gap.
W poniedziałek 16 kwietnia 2018 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego odbyła się 24. gala wręczenia Nagród Akademii Fonograficznej Fryderyk 2018 w kategoriach muzyki poważnej. Uroczystość była transmitowana na żywo w Programie Drugim Polskiego Radia.
Gala International Opera Awards odbyła się 9 kwietnia w Londynie. W dwóch prestiżowych kategoriach zwyciężyli Polacy: Piotr Beczała został uznany śpiewakiem roku, a Mariusz Treliński – nagrodzony jako reżyser roku.
Rozdanie nagród Fryderyki 2018 w kategoriach muzyki poważnej odbędzie się 16 kwietnia 2018 roku, o godz. 19.30 podczas gali w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Statuetki w kategoriach muzyki rozrywkowej i jazzowej zostaną wręczone 24 kwietnia 2018 roku o godz. 20.00 w Teatrze Polskim w Warszawie. Podczas obu uroczystości wystąpią czołowi przedstawiciele polskiej sceny muzycznej.
W imieniu organizatorów Gali wręczania nagród Akademii Fonograficznej Fryderyk 2018 – Związku Producentów Audio Video, Akademii Fonograficznej oraz Agencji STX JAMBOREE – zapraszamy do wypełniania i wysyłania wniosków akredytacyjnych.
Polski film ubiegłego wieczora właśnie swoje największe święto. 26 marca w Teatrze Polskim odbyła się jubileuszowa, dwudziesta gala rozdania najważniejszych nagród filmowych – Orły 2018. W kategorii muzyka filmowa nagrodzono Radzimira Dębskiego za ścieżkę do obrazu Sztuka kochania.
Związek Producentów Audio Video kolejny rok z rzędu wspiera Enea Spring Break Showcase Festival & Conference. Jako oficjalny partner części konferencyjnej festiwalu partneruje wybranym panelom dyskusyjnym.
Uroczysta Gala Jubileuszowa z okazji setnej rocznicy powstania Stowarzyszenia Autorów ZAiKS odbyła się 19 kwietnia w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Zgromadziła najwybitniejsze osobowości polskiej kultury, w tym wielu przedstawicieli świata muzyki.
Koalicja Antypiracka przyznała wyróżnienia przedstawicielom jednostek Policji, które w 2017 roku szczególnie wyróżniły się skuteczną walką z piractwem muzycznym, telewizyjnym i komputerowym. W najnowszej, edycji uhonorowano Wydział dw. z Cyberprzestępczością KWP w Łodzi, Wydział dw. z Cyberprzestępczością oraz Wydział dw. z Przestępczością Gospodarczą KWP w Lublinie, a także Wydział dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją KPP w Bełchatowie. Nagroda Specjalna została przyznana Szkole Policji w Pile.
Po raz ósmy wręczono nagrody radia RMF Classic – MocArty, przyznawane przedstawicielom różnych dyscyplin sztuki i nauki. Podczas gali zorganizowanej 13 marca statuetkę za Muzykę Filmową Roku odebrał Antoni Komasa-Łazarkiewicz – twórca muzyki do Pokotu.
Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda) grupy EABS został najlepszym polskim albumem ubiegłego roku według “Gazety Magnetofonowej”. Wydawcą uhonorowanego krążka jest Astigmatic.
Finałowy koncert polskich preselekcji do Eurowizji odbył się w siedzibie TVN w sobotni wieczór 3 marca b.r. Głosami jury – Maryli Rodowicz, Jana Borysewicza, Kasi Moś, Bartosza Zielonego i Stefano Terazzino – oraz głosujących telewidzów wygrał DJ i producent muzyczny GROMEE. Zaprosił on do współpracy Lukasa Meijera, a zwycięski utwór nosi tytuł Light Me Up. Teraz pozostaje im szykować się do finału 63. Konkursu Piosenki Eurowizji w Lizbonie.
Rozdano najważniejsze nagrody branży filmowej – Oscary. Tradycyjnie nagrodzono także najlepszą oryginalną muzykę filmową oraz najlepszą piosenkę.
Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI), ogłosiła Eda Sheerana najpopularniejszym artystą minionego roku i przyznała mu nagrodę Artysty Roku 2017. Wyróżnienie to odzwierciedla niespotykany dotąd, rekordowy sukces sprzedaży jego trzeciego albumu studyjnego – ÷ (Divide) – oraz singlowych hitów, takich jak: Shape of You, Castle on the Hill, Galway Girl i Perfect.
Członkowie Akademii Fonograficznej mogą już głosować na najlepsze albumy, utwory i teledyski 2017 roku. Nominowanych – w jazzie, muzyce poważnej i rozrywkowej - poznamy 6 marca.
Kiedy kształtują się nasze preferencje muzyczne? Odpowiedź na to pytanie postanowił znaleźć Seth Stephens-Davidowitz z „New York Timesa”. Z jego analizy danych na temat słuchalności muzyki – udostępnionych przez Spotify – wynika, że moment ten przypada, mniej więcej, na 14. rok życia.
Grupa Warner Music odnotowała w 2017 r. wzrost przychodów ze streamingu o 42,5% względem ubiegłego roku, osiągając poziom 1,44 miliarda dolarów. Łączny przychód wytwórni wzrósł o 11,8%, osiągając kwotę 3,13 miliarda dolarów.
Po raz pierwszy teledysk krajowego artysty przekroczył 100 milionów wyświetleń w serwisie Vevo. Dokonał tego klip do piosenki dla dzieci pod tytułem Boogie Woogie w wykonaniu Justyny Bojczyk, Bartusa Gozdziewskiego Jr. i Benka Lewandowskiego.
Na Gali Brit Awards 2018 triumfowali Dua Lipa i Stormzy, którzy odebrali po dwie statuetki. Wokalistka została najlepszą brytyjską artystką i artystą przełomowym (nagroda dla debiutanta), podczas gdy rapera uznano najlepszym brytyjskim artystą, a także wyróżniono za album roku.
Rozdano tegoroczne Nagrody BAFTA (British Academy of Film and Television Arts, czyli nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej) – jedne z najbardziej prestiżowych, obok Oskarów i Złotych Globów, nagród filmowych. W kategorii Oryginalna Muzyka zwyciężyła ścieżka dźwiękowa do filmu Guillermo Del Toro Kształt wody, której kompozytorem jest Alexandre Desplat.
Klip polskiej wokalistki – Oly., czyli Aleksandry Komsty ma szansę na wyróżnienie dla najlepszego teledysku na prestiżowym festiwalu w Austin w Teksasie. South by Southwest, znany też jako SXSW, to organizowana od ponad trzydziestu lat impreza miłośników filmu, muzyki i technologii, a wśród innych nominowanych są takie gwiazdy jak Jay-Z, The Shins czy Capital Cities.
Margaret, która bierze udział w szwedzkich eliminacjach do 63 Konkursu Piosenki Eurowizji 2018, wystąpiła w sobotę – 10 lutego w półfinale w Göteborgu. Jej utwór In My Cabana nie zakwalifikował się bezpośrednio do finału, ale – ponieważ znalazł się wśród czterech najlepszych piosenek – weźmie udział w koncercie drugiej szansy. Oznacza to, że Margaret wciąż może zaśpiewać w finale konkursu.
Telewizja Polska ogłosiła listę uczestników Krajowych Eliminacji do 63. Konkursu Piosenki Eurowizji 2018. Spośród nadesłanych zgłoszeń wytypowano dziesiątkę artystów, którzy wystąpią na preselekcyjnym koncercie emitowanym na żywo w TVP 1.
Jak podaje portal billboard.com, w jednej z największych sieci multimedialnych w Stanach Zjednoczonych – Best Buy – tylko do końca czerwca tego roku będzie można kupić płyty CD – i to zarówno stacjonarnie, jak i przez Internet. Po tym czasie Best Buy zakończy sprzedaż tego fizycznego nośnika.
Polskie Radio oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS ogłosiły konkurs na polski przebój roku. Do udziału zapraszają wokalistów, muzyków, twórców i wydawców chętnych powalczyć o tytuł „Piosenki na 100” oraz o nagrodę – 100 tys. złotych.
Bestsellery Empiku – wyróżnienia przyznawane rokrocznie najchętniej kupowanym w salonach sieci Empik książkom, płytom i grom – wręczono 6 lutego br. W kategorii muzyki polskiej triumfował album Mój dom Korteza.
Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) wraz z przedstawicielami organizacji reprezentującymi branżę kreatywną zaapelowała do Rady Europejskiej o rozwiązanie problemu Value Gap.
Poznaliśmy wyniki plebiscytu „Wyborczej” – Sanki na muzyka, o którym – zdaniem głosujących – w najbliższym czasie zrobi się głośno na polskim rynku muzycznym. Zwyciężyła go Rosalie., artystka nawiązująca do gatunku r’n’b, która w tym tygodniu zadebiutowała także na 9. miejscu listy OLiS płytą Flashback.
„Gazeta Wyborcza” ogłosiła plebiscyt Sanki 2018, który ma wyłonić najbardziej obiecującego artystę spośród zaproponowanej dziesiątki.
Przyznano nagrody Grammy 2018. Triumfatorem gali, która odbyła się w nocy z niedzieli (28.01) na poniedziałek (29.01) bez wątpienia był Bruno Mars. Nominowany w sześciu kategoriach – w każdej z nich zdobył statuetkę. Nagrodzono go między innymi w kategoriach Najlepszy Album, Najlepsza Piosenka i Najlepszy Album R&B.
Rozdanie Oskarów 2018 nastąpi 4 marca, a już dziś poznaliśmy listę nominowanych, także w kategoriach muzycznych.
Najpopularniejszym utworem w stacjach radiowych w roku ubiegłym był singiel Eda Sheerana Shape of You. Na miejscu drugim uplasował się holenderski DJ i producent Tiësto z utworem On My Way, nagranym z brytyjskim duetem Bright Sparks. Miejsce trzecie przypadło polskiemu wokaliście Grzegorzowi Hyżemu i jego singlowi O Pani!, którym promuje swój drugi studyjny album.
Związek Producentów Audio Video przygotował roczne podsumowanie listy OLiS. Na pierwszym miejscu zestawienia pojawił się drugi studyjny album rapera Quebonafide, pt. Egzotyka. To kolejny rok, gdy najlepiej sprzedającą się płytą fizyczną jest album hip-hopowy (w roku 2016 był to album O.S.T.R. Życie po śmierci). Miejsce drugie przypadło albumowi Divide Eda Sheerana, a podium zamknął Depeche Mode z płytą Spirit.
Najwięcej nominacji zebrała w tym roku Dua Lipa, która może liczyć na nagrody aż w pięciu kategoriach. Za nią plasuje się Ed Sheeran z czterema nominacjami, dalej J Hus i Rag’n’Bone Man z trzema.
Uroczystość wręczenia Bestsellerów Empiku 2017 odbędzie się już 6 lutego. W kategorii Muzyka polska konkuruje pięć tytułów: Egzotyka – Quebonafide (Step Hurt), Maleńczuk gra Młynarskiego – Maciej Maleńczuk (Sony Music Entertainment), Minione – Anna Maria Jopek (Universal Music Polska), Mój Dom – Kortez (Jazzboy Records/Firma Księgarska Olesiejuk), Złota owca – Paluch (Step Hurt).
Akademia Fonograficzna podała datę ogłoszenia nominacji oraz daty uroczystych gal wręczenia nagród Fryderyk 2018.
Już po raz 25 przyznano nagrody tygodnika „Polityka” – Paszporty. Podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim Paszportem Polityki 2017 w kategorii Muzyka popularna nagrodzono zespół Hańba!, a w dziedzinie muzyki poważnej – Joannę Freszel.
Wixem Music Publishing, firma reprezentująca katalog takich artystów jak The Doors czy Rage Against the Machine pozwała serwis Spotify na kwotę 1,6 mld dolarów. Powodem ma być naruszenie praw autorskich przez popularną platformę.
Facebook podpisał długoletnią umowę z Universal Music Group. Na podstawie porozumienia wytwórnia udzieliła licencji popularnemu serwisowi na wykorzystywanie klipów i utworów muzycznych w social mediach należących do Facebooka